منادي: فدراسيون با تيمهاي تبريزي، تبعيض آميز برخورد ميكند

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

 

 

دكتر منادي، نماينده مردم محترم تبريز، اسكو و آذرشهر در مجلس شوراي اسلامي، در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار كلوب هواداران تراكتورسازي اظهار داشت: "آقاي دكتر عباسي امروز به من گفتند كه هيچ مقامي نميتواند راي كميته استيناف را نقض كند."

 

منادي افزود: "ما تمام تلاش خود را به كار بستيم تا محروميت تماشاگران را لغو كنيم، اما مسئولان در فدراسيون ميگويند كاهش يك جلسه اي محروميت كافيست. در حالي كه بنا به ماده 29، تيمي كه نصف محروميت خود را سپري كرده باشد، باقي مانده محروميتش قابل بخشش است."

وي ادامه داد: "به نظر ما، فدراسيون علناً نسبت به تيم هاي استان ما، تبعيض قائل ميشود كه نمونه بارز آن، بازي ملوان با پرسپوليس بود كه در آن ديدار، هواداران وارد زمين مسابقه شدند و تا حدي پيش رفتند كه امكان تامين امنيت براي بازيكنان، بسيار دشوار بود و نزديك به 250 نفر نيز در آن حوادث مجروح شدند. با اين حال آنها يك جلسه محروم شدند، اما هواداران تراكتورسازي به جرم شكستن چند صندلي، سه جلسه."

وي همچنين اظهار داشت: "سال گذشته هواداران تراكتور، در ديدار با پرسپوليس در تهران محكوم و سه جلسه محروم شدند. محروميت براي هواداران تيم ميهمان در هيچ جاي دنيا ديده نشده است."

منادي در مورد تبعيض هاي فدراسيون ادامه داد: "ديگر تبعيض فدراسيون نشينها در مورد تيمهاي تبريزي، برگزاري بازي ها در يك روز و يك ساعت است. تمامي تيمهايي كه از يك استان يا يك شهر هستند، در دو روز متفاوت ديدار ميكنند، به جز نمايندگان استان ما! اين مساله مانند راي كميته انضباطي نيست كه سليقه اي باشد و به هيچ وجه قابل انكار و كتمان از سوي مسئولان امر نيست."

وي در مورد تيم تراكتور گفت: "تيم تراكتورسازي در استان ما جايگاه ويژه اي دارد و حتي در پايتخت و استانهاي ديگر هم طرفدار دارد. اين براي ما يك سرمايه است كه باعث تفريح و ايجاد انگيزه براي زندگي بهتر در مردم است. اين تيم پتانسيل بسيار بالايي دارد، به طوري كه در برخي از بازي ها، بيش از يكصد و بيست هزار تماشاگر به استاديوم ميكشاند."

نماينده مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: "آقاي تاج با بنده، و در مجلس، با دكتر سجادي صحبت كرده بود و قول داده بود كه محروميت هواداران را لغو كند، اما با سياست، زير قولش زد. پس از پيگيريهاي ما شوراي حكميت به رياست دكتر حيدري فرد، تشكيل جلسه داد. در آن جلسه حضور رياست كميته انضباطي ضرورت نداشت ولي ايشان با حضور در جلسه باعث ارجاع پرونده به شوراي استيناف شده بودند و در شوراي استيناف هم راي صادر شده تغييري نكرد."

وي در پايان از طرح نامه اي به رياست محترم قوه قضاييه خبر داد و افزود :"در اين نامه به آيت الله آملي لاريجاني، اعلام خواهيم كرد كه مسئولان فدراسيون احكام دور از عدل و تبعيض آميز صادر ميكنند و از نظر ما آنها صلاحيت حضور در فدراسيون را ندارند. از اين پس ما نمايندگان و مسئولان استاني، در چنين مواردي مقابل فدراسيون خواهيم ايستاد، تا اينگونه، حق تيمهاي ما ضايع نشود و فدراسيون نشينها، بايد به خاطر اين كارهايشان جواب پس دهند."

گزارش از عليرضا حسن زاده

 
 
منبع: كلوب هواداران تراكتورسازي