فوتبال با طعم تضادهاي تاريخي بين ژرمن‌ها و انگليسي‌ها

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن
گزارش رسانه‌اي از رويارويي بايرن‌مونيخ با من‌سيتي؛
فوتبال با طعم تضادهاي تاريخي بين ژرمن‌ها و انگليسي‌ها

خبرگزاري فارس: مصاف دو تيم بايرن مونيخ و منچسترسيتي در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان اروپا مصافي شد تا رسانه‌هاي آلمان و انگليس،‌مواضعي همچون ضديت تاريخي در گزارش‌هاي خود لحاظ كنند.

خبرگزاري فارس: فوتبال با طعم تضادهاي تاريخي بين ژرمن‌ها و انگليسي‌ها

يازيني دوام وئر

فهرست كانديداهاي برتري بازيكن سال آسيا اعلام شد

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

حدادي فر،عقيلي،مجيدي كانديداي بازيكن سال آسيا



يازيني دوام وئر

آقاي كي روش به ايران كشور حاشيه هاي ورزشي خوش آمديد ...

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

 

تيم ملي ايران پس از يك اردو در اتريش وانجام چندين بازي تداركاتي در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف تيم نسبتا ضعيف ماداگاسكار رفت و وتوانست با يك گل و چندين موقعيت خطر ناك با پيروزي از زمين خارج شود ولي كادر فني در بين بازي شاهد اعتراضات تماشاگران بودند . اين در حاليست كه كارلوس كي روش سرمربي ارزنده تيم ملي اعلام كرده بود براي رسيدن به يك تيم ايده آل كار زيادي داريم ولي كارشناسان فوتبال ساكت ننشسته و شروع به تمسخر در مطبوعات كردند . همه ي ما ميدانيم كه جايگاه ايران بايد بيشتر از اين ها باشد ولي اين مشكل با اعتراض به كادر فني درست نميشود بلكه با فراهم كردن زير ساخت ها از جانب فدراسيون فوتبال مي توان پيشرفت كرد اين تيم تا جام جهاني فرصت زيادي دارد وبايد از اين فرصت به نحو احسنت استفاده كند تا بتواند نه تنها به جام جهانب راه پيدا كند بلكه در اين رقابت ها هم يك پديده باشد بتواند از سد حريفان بگذرد .

به اميد روز هاي بهتر ....

علي وقاري



آيا خريد و فروش اصولي بازيكن مي تواند به فوتبال كمك كند ؟

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

مي دانيم كه خريد و فروش بازيكن از راه هاي كسب در آمد براي يك  باشگاه خصوصي مي باشد ولي در ليگ برتر ايران به اين موضوع كمتر توجه مي شود در حالي كه اين موضوع باعث مي شود كه بازيكنان و باشگاه ها به دقت با هم قرارداد ببندند و اين قرارداد از اعتبار بيشتري برخوردار باشد . پس بايد به اين مشكل هر چه زود تر رسيدگي كرد از عوامل به وجود آمدن اين مشكل به موارد زير مي توان اشاره كرد :

1 – وجود اشخاصي به عنوان دلال كه چند سالي است اين موضوع فوتبال ايران را ناپاك جلوه داده است و به جاي اين كه باشگاه ها خود به ارزيابي بازيكنان بپردازند و آنان را زير نظر بگيرند و بعدا تصميم به خريد بگيرند همه ي اين كار ها توسط افراد دلال انجام مي شود و باشگاه ها فقط در مراسم امضا قرارداد حضور پيدا مي كنند و اغلب اين خريد ها مفيد واقع نميشوند و هم بازيكنان مستعد و هم خود باشگاه ضرر ميكنند .

2 – هنوز مديران اغلب باشگاه ها به آمادگي نرسيده اند تا يك باشگاه خصوصي را اداره كنند چرا كه آن ها هميشه به حمايت هاي دولتي و سازماني چشم دوخته اند و بعضي از مديران در اين امر به منافع خود مي انديشند و منافع باشگاه و فوتبال كشور را ناديده مي گيرند .

3 – بازيكنان نيز در اين موضوع بي تقصير نيستند چرا كه معمولا بازيكنان ايران قبل از اين كه بازيكن آزاد باشند و در حالي كه با تيمي قرارداد دارند به مذاكره مي نشينند و معمولا اين مذاكرات مخفيانه انجام مي شود در حالي كه اين مذاكرات بايد بين دو باشكاه صورت بگيرد تا روش حرفه اي اين امر رعايت شود .

4 – در ادامه ي بند 3 لازم است كه به شرايط خريد و فروش بازيكن در ايران به گونه اي است كه اصلا به قوانين مربوط به فصل نقل و انتقالات توجهي نمي شود و برخلاف كشور هاي اروپايي كه تيم ها در طول فصل بازيكن مورد نظر خود را پيدا مي كنند و با باشگاه او با مذاكره ميردازند و پس نتيجه گيري و عقد قرارداد بازيكن پس از پايان فصل به تيم جديد خود مي پيوندد ولي در ايران شاهد هستيم كه بازيكني كه ديروز خريدادري شده امروز در ليست 18 نفره تيم حضور دارد و بازي مي كند و ترس از دست دادن بازيكني در اواسط فصل هميشه مانعي براي فروش بازيكنان خوب مي باشد .

5 – عدم برخورد قاطعانه از جانب سازمان ليگ و كميته انظباطي در خصوص متخلفين جرايمي مانند دلالي و غيره مي باشد .

در آخر اميد وار هستيم كه اين موارد مورد توجه مسولين و دوستداران فوتبال حرفه اي قرار گرفته باشد .

علي وقاري



ليگي حرفه اي با تصميماتي غير حرفه اي

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

 

 با عرض ادب و احترام خدمت همه ي فوتبال دوستان عزيز مي خواهم مشكلاتي از ليگ را بازگو كنم كه فكر مي كنم اگر رفع شوند ميتوان به فوتبال ايران هم اميدوار شد :

• مثلا همه ي ما مي دانيم كه بازي هاي ليگ هاي معتبر دنيا در يك روز هاي خاص مثل شنبه و يكشنبه صورت مي گيرد و همه ي بازي هاي يك هفته بجز چند استثنا در طي دو روز انجام مي گيرد ولي ليگ ايران از اين نظر داراي بي نظمي مي باشد و نزديك به 10 الي 15 هفته بازي ها در طي سه روز يا بيشتر انجام شده است .

• عملكرد ضعيف داوران در بعضي از بازي ها كلا سر نوشت تيم ها و نيز ليگ را عوض كرده است و در اين مورد كميته داوران هم هيچ تصميم مشخصي نداشته اند بلكه در بعضي از موارد كار بدتر نيز كرده اند و تعصب بيش از حد كارشناسان داوري نيز خنثي كننده اين عملكرد ضعيف نبوده است .

 • در طي اين فصل حركاتي از جانب بازيكنان ديده شده كه شايسته ي محروميت هاي طولاني بوده است ولي با بخشوده شدن آنها وضعيت بازيكنان از دست كميته انظباطي خارج شده است كه مي توان به توهين و اعتراض بي جا به داور و توهين به هواداران يك تيم و نيز در گيري در زمين فوتبال و ... اشاره كرد .

• عملكرد هوادان تيم ها كه تاثير بسيار زيادي داشته است . در فصل گذشته در ورزشگاه ها شعار هاي سياسي و توهين هايي به قوميت ها اشخاص خاصي شنيده مي شد كه هيچ گونه اقدامي از طرف كميته ي انظباطي در خصوص اين موارد ديده نشده است و سكوت آن ها ما را به فكر واداشته است كه چرا به قوانين توجهي نميشود .

• تصميم گيري هاي پشت پرده كه اساس همه ي مشكلات مي باشد . اين تصميم گيري ها و دخالت ها بايد كنار برود تا بتوان شاهد فوتبالي پاك و بدون ناعدالتي باشيم و اين دخالت هاي بي جا تا جايي ادامه يافت كه مجتبي شريفي رييس سابق كميته انظباطي از سمت خود استعفا داد و نيز اخيرا شاهد اختلاف علي دايي و حبيب كاشاني هستيم .

اين موارد مانع پيشرفت فوتبال ايران مي باشند و به نظر اين جانب اگر اين موارد در فوتبال وجود نداشته باشند مي توانيم در سال هاي بعد بازي هايي باكفيت و سطح بالا مشاهده كرد

با تشكر علي وقاري