لوگوي باشگاه تراكتورسازي

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

لوگوي باشگاه تراكتورسازي

ماه ها قبل، مطلبي با مضمون لوگوي باشگاه تراكتورسازي، در سايت قرار گرفت. با توجه به اعتراضهايي كه در مورد لوگوي باشگاه صورت گرفته است، بر آن شديم تا اين مطلب را دوباره انتشار دهيم.

 

همانطور كه ميدانيم امورات باشگاه تراكتورسازي بعد از يكسال دوري از كارخانه دوباره به اين مجموعه واگذار شده و بالطبع كارخانه براي پيشبرد اهداف خود تمايل خواهد داشت از تيم خود استفاده تبليغاتي و اقتصادي داشته باشد.

درحالي بحث تغيير لوگوي باشگاه در ميان هواداران انجام ميشود كه عده اي با اهداف خاص صحبت از تغيير لوگوي 40 ساله باشگاه را به زبان مي آورند!!! البته اين بحث اكثرا از سوي كساني مطرح ميشود كه شايد چند سال قبل تراكتور را در حد يك ماشين كشاورزي ميشناختند!

براي روشن شدن موضوع با توجه به اسناد و مدارك متوجه خواهيد شد كه لوگوي باشگاه از بدو تاسيس برگرفته از آرم كارخانه تراكتورسازي(itm) بوده و تا سال 83 نيز از همين لوگو براي باشگاه نيز استفاده ميشد.

عكس قديمي تيم تراكتورسازي تبريز


عكسهاي قديمي تيم تراكتورسازي تبريز

 

 

عكسهاي قديمي تيم تراكتورسازي تبريز

عكس قديمي تيم فوتبال تراكتور سازي تبريز

عكس قديمي تيم فوتبال تراكتورسازي

در سال 83 لوگوي جديدي به وجود آمد كه در آن زمان هيچ كس اعتراضي نكرد و به سادگي آرم چندين ساله باشگاه تغيير يافت! كلمه itm حذف شد و لوگو به شكل گرافيكي در آمد.

تيم تراكتورسازي تبريز در سالهاي دور

از سال 83 تا ابتداي همين سال از لوگوي تغيير يافته استفاده ميشد كه در بين هواداران رواج پيدا كرده بود و به نوعي همه با آن اخت پيدا كرده بودند.
تيم تراكتورسازي ليگ 87

با آمدن سرپرست موقت آقاي جمشيد خطيبي در همين مدت كوتاه تاثيرگزاري خود را با تغيير دادن دوباره لوگو نشان داد! در واقع اين براي بار سوم است كه لوگوي يك باشگاه عوض ميشود و اين براي باشگاهي مثل تراكتور اصلا مناسب نيست. البته اين امر در اكثر باشگاههاي قديمي ما همچون پرسپوليس، استقلال، پاس و ... نيز ديده شده و موضوع آنقدر كه بعضي ها آن را حاد ميكنند نيست.
لوگوي باشگاه پرسپوليس

لوگوي باشگاه استقلال

پس حتما متوجه شديد كه لوگوي جديد باشگاه در واقع تلفيقي از لوگوي قديمي و لوگوي جديد ميباشد و تغيير آنچناني صورت نگرفته، اما ما نيز قبول داريم كه لوگوي گرافيكي شكيل تر و چشم نوازتر بود.

لوگوي جديد باشگاه تراكتور سازي

وظيفه ما اطلاع رساني دقيق وتحليل موشكافانه اين موضوع بود كه خدمتتان عرض كرديم حال قضاوت با شما.