ليگي حرفه اي با تصميماتي غير حرفه اي

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

 

 با عرض ادب و احترام خدمت همه ي فوتبال دوستان عزيز مي خواهم مشكلاتي از ليگ را بازگو كنم كه فكر مي كنم اگر رفع شوند ميتوان به فوتبال ايران هم اميدوار شد :

• مثلا همه ي ما مي دانيم كه بازي هاي ليگ هاي معتبر دنيا در يك روز هاي خاص مثل شنبه و يكشنبه صورت مي گيرد و همه ي بازي هاي يك هفته بجز چند استثنا در طي دو روز انجام مي گيرد ولي ليگ ايران از اين نظر داراي بي نظمي مي باشد و نزديك به 10 الي 15 هفته بازي ها در طي سه روز يا بيشتر انجام شده است .

• عملكرد ضعيف داوران در بعضي از بازي ها كلا سر نوشت تيم ها و نيز ليگ را عوض كرده است و در اين مورد كميته داوران هم هيچ تصميم مشخصي نداشته اند بلكه در بعضي از موارد كار بدتر نيز كرده اند و تعصب بيش از حد كارشناسان داوري نيز خنثي كننده اين عملكرد ضعيف نبوده است .

 • در طي اين فصل حركاتي از جانب بازيكنان ديده شده كه شايسته ي محروميت هاي طولاني بوده است ولي با بخشوده شدن آنها وضعيت بازيكنان از دست كميته انظباطي خارج شده است كه مي توان به توهين و اعتراض بي جا به داور و توهين به هواداران يك تيم و نيز در گيري در زمين فوتبال و ... اشاره كرد .

• عملكرد هوادان تيم ها كه تاثير بسيار زيادي داشته است . در فصل گذشته در ورزشگاه ها شعار هاي سياسي و توهين هايي به قوميت ها اشخاص خاصي شنيده مي شد كه هيچ گونه اقدامي از طرف كميته ي انظباطي در خصوص اين موارد ديده نشده است و سكوت آن ها ما را به فكر واداشته است كه چرا به قوانين توجهي نميشود .

• تصميم گيري هاي پشت پرده كه اساس همه ي مشكلات مي باشد . اين تصميم گيري ها و دخالت ها بايد كنار برود تا بتوان شاهد فوتبالي پاك و بدون ناعدالتي باشيم و اين دخالت هاي بي جا تا جايي ادامه يافت كه مجتبي شريفي رييس سابق كميته انظباطي از سمت خود استعفا داد و نيز اخيرا شاهد اختلاف علي دايي و حبيب كاشاني هستيم .

اين موارد مانع پيشرفت فوتبال ايران مي باشند و به نظر اين جانب اگر اين موارد در فوتبال وجود نداشته باشند مي توانيم در سال هاي بعد بازي هايي باكفيت و سطح بالا مشاهده كرد

با تشكر علي وقاري