اقتصاى ايران

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

در حال حاضر ايران از نظر اقتصادي رشد چشم گيري كرده است ولي هنوز هم بعضي موانع وجود دارد كه باعث از بين رفتن سرمايه هاي ارزشمند بسياري مي شوند كه مي توان به ورود روز افزون كالاهاي خارجي ، بي ثباتي در امر صادرات كالا ، نداشتن سرمايه  كافي براي كارخانجات تازه ، آگاهي كم مردم مصرف كننده از وضعيت اقتصادي كشور و حتي جهان و... اشاره كرد .

 همه ما شاهد آن هستيم كه مردم ايران براي كشور هايي مانند چين ، ژاپن و... يك مصرف كننده ي دائمي است و اين به از بين رفتن سرمايه كشور و ركود اقتصادي بيشتر كارخانجات داخلي مي انجامد .

 مردم ايران تقريبا از 40 سال پيش به واردات كالا هاي خارجي روي آورده اندو در آن اوايل از همين كالاي خارجي الگو برداري مي كردند و با كمي توسعه ي آن دست به توليد انبوه مي زدند و اين واردات كالا در آخر وضعيت اقتصادي كشور را متحول مي كرد و شروعي براي پيشرفت در اين زمينه بود ولي در طي يك دهه ي اخير علاقه مندي به كالا هاي خارجي و بي توجه ي به كالا هاي ساخت داخل از جانب مردم به اوج خود رسيده است  و از اين طريق اولا جيب سرمايه داران خارجي و ثانيا دلال هاي سود جو پر مي شود و در آخر زماني كه ركود اقتصادي تمام كارخانجات داخلي را فرا گرفت مردم تقصير را بر سر وزيران و مسولان و در نهايت رييس جمهور مي اندازند ولي به نظر من خودمان مقصر هستيم .