تبعيض

یازار : علي وقاري

+0 به يه ن

بررسي دقيق مشكلي به نام تبعيض:

بياييد تا از خود بپرسيم كه تبعيض خوب است يا نه ؟ جواب شما نسبت به اين سوال بستگي به اين دارد كه تا به حال كتك همين تبعيض را خورده باشيد يا نه ؟

تبعيض مانع رشد يك جامعه خواهد شد و تعصب وغيرت قطعا شكوه يك جامعه را در پي دارد ولي يقين بدانيد اگر تبعيض و تعصب با هم در كنار هم قرار بگيرند به شدت عقب ماندگي مي افزايند .

اين ها مقدمه اي تا برسيم به اين كه در ايران كنوني شاهد چندين قوميت هستيم آيا اين ها برابرند ؟ اين هم بستگي به اين دارد كه ما چگونه بينديشيم . قطعا همه ي آن ها از ارزش يكساني برخوردار نيستند ولي زماني كه همه ي آن ها براي شكوه مندي و اوج گيري وطن عزيزمان مي كوشند نبايد از برتري ها سخن گفت . اين تا وقتي ادامه دارد كه يكي از قوم ها ادعاي بزرگي نداشته باشد كه در اين صورت افراد آن قوم به عنوان دشمنان وطن شناخته خواهند شد وديگر قوميت ها با آن ها برخورد خواهند كرد .

ولي ميبينيم دربعضي مواقع (مثلا ايران كنوني ) قوميتي به برتري نسبي مي رسد از آن پس تلاش مي كند تا ديگر قوميت ها را بي ارزش جلوه دهد و نيز تاريخ 6-7 هزار ساله ي آن ها را زير پا بگذارد ولي اين رسم مردانگي نيست چون همه قوم ها در مواقع لزوم (مثلا جنگ ايران وعراق ) در صحنه حاضر بوده اند جان خود را در راه پايداري اين وطن ( يورد )فدا كرده اند . در پايان از حسن توجه شما نسبت به اين وبلاگ متشكريم  .

ياشاسين آذربايجان